W ROKU
SZKOLNYM 2014/2015 W GIMNAZJUM W ZDUNACH
REALIZOWANE BĘDĄ NASTĘPUJĄCE INNOWACJE PEDAGOGICZNE:
Temat innowacji:
‘’ENGLISH DRAMA CLUB”
- NAUCZANIE JĘZYKA ANGIELSKIEGO Z WYKORZYSTANIEM DRAMY I TEATRALIZACJI
Autor i realizator : Natalia Stachowiak
Cele główne:
- kształtowanie i doskonalenie umiejętności sprawnego poruszania się w świecie kultury, świadomego odbioru żywego słowa, rozwijanie umiejętności społecznych ucznia.
- przygotowanie uczniów do efektywnej komunikacji w języku angielskim
Cele szczegółowe:
- rozwijanie zainteresowań uczniów oraz ich indywidualnych zdolności;
- rozwijanie w zakresie lingwistycznym – umiejętność mówienia i komunikacji ( uczeń wchodzi w rolę i odgrywa scenki);
- doskonalenie umiejętności czytania ze zrozumieniem w języku obcym poprzez kontakt z autentycznym materiałem językowym;
- ciągła dbałość o poprawną wymowę;
- rozwijanie umiejętności aktorskich – dykcji, modulacji głosu, wyrażania stanów emocjonalnych, ruchu scenicznego;
- rozwijanie osobowości ucznia;
- doskonalenie umiejętności zapamiętywania;
- uczenie otwartości i tolerancji wobec różnorodności kulturowej;
- rozbudzanie potrzeb kulturalnych uczniów;
- motywowanie uczniów do systematycznej pracy zespołowej – kształtowanie obowiązkowości, odpowiedzialności i samodyscypliny;
- kształtowanie aktywnych, twórczych postaw;
- rozwijanie pozytywnych cech charakteru;
- przygotowywanie do udziału w konkursach;
- wyposażanie uczniów w ogólną wiedzę na temat historii teatru angielskiego
- poznanie różnorodnych technik i form teatralnych;
- przybliżenie młodzieży wartości tkwiących w literaturze dramatycznej;
- nabycie umiejętności pracy w zespole
- ukazanie potrzeby korzystania z różnych źródeł, tekstów kultury.
Tematyka prowadzonych zajęć
Tematy zajęć zostały opracowane w oparciu o podstawę programową i mają charakter otwarty. Nauczyciel w zależności od potrzeb, zainteresowania i możliwości uczniów poszerza je lub modyfikuje.
ü klasa II - edukacja teatralna
Tematyka realizowanych zajęć w klasie II uwzględnia program nauczania języka angielskiego w gimnazjum, a także ma na celu poszerzenie wiedzy z zakresu teatru, jak również praktyczne doskonalenie teatralnych umiejętności. Przewiduję również wyjazd do na spektakl w ramach programu ‘’Nauka bez Granic’’.
Efektem rocznej pracy będzie wystawienie sztuki teatralnej dla rodziców lub innych widzów inspirowanej wybranym utworem dramatycznym, omówionym podczas zajęć.
Tematyka zajęć:
Przede wszystkim oparta na programie nauczania będzie zawierała następujące treści, które zostaną wykorzystane jako materiał ćwiczeniowy:
1. Człowiek ( dane osobowe, ubiór, moda, cechy charakteru, cechy osobowości, emocje)
2. Dom (opis mieszkania, domu, opis umeblowania, dzielnica, sąsiedztwo)
3. Szkoła ( nauczyciel, przedmioty i przybory szkolne, pierwszy dzień w szkole, szkoła marzeń, uroczystości i imprezy szkolne, plan lekcji, położenie szkoły i pomieszczenia szkolne)
4. Praca ( zawody, czynności zawodowe, przyszłość zawodowa, ogłoszenia o pracy)
5. Życie rodzinne ( członkowie rodziny, przyjaciele, zainteresowania, spędzanie wolnego czasu, przebieg dnia, spędzanie świąt, organizowanie przyjęcia urodzinowego)
6. Żywienie (posiłki i artykuły spożywcze, odżywianie się, lokale gastronomiczne)
7. Zakupy (rodzaje sklepów, kupowanie, orientacja w terenie)
8. Podróżowanie i turystyka (środki transportu, urlop, plany wakacyjne, cele wyjazdów, sposoby wypoczywania)
9. Kultura (twórcy i ich dzieła, idole kultury, artyści, oferta kulturalna)
10. Sport ( rodzaje sportów, sport w czasie wolnym, sprzęt sportowy, kluby sportowe)
11. Zdrowie ( części ciała, dolegliwości i choroby, samopoczucie, lekarstwa, wizyta u lekarza, leczenie)
12. Przyroda ( pogoda, pory roku, zwierzęta)
13. Nauka i technika (urządzenia techniczne, korzystanie z Internetu)
14. Środki masowego przekazu (telewizja, radio, Internet, gazety i czasopisma)
15. Elementy wiedzy o świecie i krajach angielskiego obszaru językowego
Ponadto, zostaną również omówione następujące zagadnienia:
- Teatr w Anglii- zapoznanie z różnymi typami teatrów. - Ludzie teatru. - Zasady zachowania w teatrze – redagujemy teatralny savoir- vivre. - Skąd się wziął teatr? Geneza teatru starożytnego. - Na czym polega warsztat pracy aktora? - Poznajemy różne techniki teatralne. - Teatr Szekspira. „Romeo i Julia” – przykładem dramatu renesansowego. - Próby reżyserskie scenek. - Przygotowujemy przedstawienie – omawiamy propozycje scenariuszy. - Czytanie tekstu z podziałem na role. - Przygotowujemy przedstawienie – inscenizację opartą na jednym z omówionych dramatów. |
klasa III – edukacja teatralna
Tematyka realizowanych zajęć w klasie III uwzględnia doskonalenie umiejętności inscenizowania sztuk teatralnych zgodnie z podstawa programową oraz zapoznanie z nowymi formami.
Uczniowie podejmą próby wyreżyserowania lub napisania własnej sztuki.
W ramach zajęć przewiduję kolejny wyjazd na warsztaty i spektakl w ramach programu ‘’Nauka bez Granic’’ lub zaproszenie do występu w naszej szkole.
Efektem pracy będzie wystawienie kolejnej sztuki teatralnej dla zaproszonej widowni.
Podsumowaniem będzie prezentacja zdjęć ze spektakli w formie wystawy, która zostanie zaprezentowana rodzicom na zebraniu podsumowującym pracę młodzieży z zakresie rozwijania edukacji teatralnej.
Tematyka zajęć:
Treści programowe zajęć oparte będą na pozycji literackiej "The Brontẽ Story" oraz "Wuthering Heights".
- Przedstawinie tła historycznego Anglii w I poł. XIXw;
- Zarys biografii sióstr Bronte: Charlotte, Emily i Anne – znajomość podstawowych faktów a także omówienie wpływów Anglii wiktoriańskiej na twórczość tego okresu;
- Wprowadzenie pojęcia „gothic novel”;
- Umiejętność radzenia sobie z trudnym tekstem literackim w języku obcym – słowa klucze;
- Rym, rytm, intonacja angielska – recytacja;
- Twórczość poetycka Emily Bronte – poetyckie środki wyrazu;
- Charakterystyka postaci i wyrażanie własnej opinii w obcym języku;
- Tworzenie scenariuszy do wybranych tekstów, przygotowanie do wystawienia mini sztuki teatralnej;
- Tworzenie scenografii do sztuki teatralnej – plastyczna realizacja projektu
Copyright © 2014 ZS ZDUNY