Wycieczka – nagrodą za finał w konkursie „Moja Wielkopolska”

Od 31.03 do 2.04.2016 r. Małgosia Szymczak wraz z opiekunką p. Zofią Wiatrak przebywały w Ośrodku Edukacji Przyrodniczej Lądzie. Wyjazd sponsorowali organizatorzy VIII Wojewódzkiego Konkursu Wiedzy o Regionie „Moja Wielkopolska”.

Pierwszy dzień pobytu to zmagania konkursowe polegające na prezentacji przygotowanego projektu wycieczki jednodniowej szlakiem znanego Wielkopolanina. Małgosia wybrała Samuela ze Skrzypny Twardowskiego. Wieczorem odbyły się warsztaty muzyczne dla uczniów i opiekunów.

Dzień drugi przeznaczono na zwiedzanie Żerkowsko – Czeszewskiego Parku Krajobrazowego. Najpierw zwiedziliśmy Muzeum Adama Mickiewicza w Śmiełowie oraz ogródek Zosi i park dworski. Następnie pojechaliśmy do Brzóstkowa, gdzie obejrzeliśmy kościół, a później szlakiem pieszym przeszliśmy na punkt widokowy na Łysej Górze. Stamtąd udaliśmy się do Żerkowa, by zwiedzić miasto, kierując się Questem  - „Żerków – miasto na wzgórzach”. Wszystkim grupom udało się pomyślnie rozwiązać zadania. Kolejnym etapem wyprawy był gotycki kościół w Dębnie nad Wartą. Ponieważ pogoda była piękna, do rezerwatu przyrody „Dębno nad Wartą” udaliśmy się spacerkiem wałami nad Wartą. Na koniec wdrapaliśmy się na wieżę widokową w Wolicy koziej.

Ostatni dzień rozpoczęliśmy od zwiedzenia zespołu pocysterskiego w Lądzie. Zrobił na nas ogromne wrażenie – jest przepiękny. Pobyt w gościnnych progach Ośrodka Edukacji Przyrodniczej zakończyły warsztaty wikliniarskie. Oj, plotło się, plotło – nawet z sukcesem!