Palmiarnia

Uczniowie klas IIa i IIb wraz ze swoimi wychowawczyniami i opiekunami wybrali się na wycieczkę do Poznania. Spieszymy donieść, że była to wspaniała przygoda, którą polecamy innym. Odwiedziliśmy największą w Polsce palmiarnię, w której mogliśmy poczuć się jak w tropikach. Poznaliśmy pięć różnych palm: cukrową, kokosową, butelkową, miodową oraz daktylową królewską, która w warunkach naturalnych występuje tylko na wyspach kanaryjskich. Dowiedzieliśmy się jak pożyteczną rośliną jest kaktus oraz, że roślinka o którą u nas w domach bardzo się dba i zabiega czyli storczyki to chwast. Polecamy obejrzeć zdjęcia z tej wyprawy, jest tam wiele ciekawych okazów. Po wizycie w palmiarni z całych sił staraliśmy się zdążyć zobaczyć poznańskie koziołki na Starym Rynku. Zabrakło nam jednej minuty by widzieć jak trykają się wzajemnie, za to ujrzeliśmy je już pogodzone i po chwili chowające się w swojej kryjówce. Mamy więc plan powtórzyć wizytę na poznańskim rynku by jednak zobaczyć ten szczególny dla tego miasta widok. Chwilę później udaliśmy się z wizytą do Muzeum Rogala. To było pyszne spotkanie. Wszyscy chętni dostali czapki kucharskie i mogli poczuć się prawdziwymi cukiernikami: gnietliśmy ciasto, ubijaliśmy, wałkowaliśmy, kroiliśmy, napełnialiśmy nadzieniem, a nasze panie zawijały odpowiedni kształt rogala. Wcale nie było to łatwe. Na koniec dostaliśmy na próbę po kawałku oryginalnego rogala świętomarcińskiego, do którego przygotowania trzeba mieć specjalny certyfikat. W czasie całego spotkania nauczyliśmy się też kilku ciekawych słów gwary poznańskiej np. szczun czy mela. Kolejnym punktem naszej wyprawy było lotnisko „Ławica” w Poznaniu. Tam na pewno wszyscy kiedyś wrócimy i polecimy, bo tym razem tylko oswajaliśmy się z tym miejscem. Widzieliśmy długie korytarze, straż graniczną czyli takich jakby żołnierzy pilnujących lotniska, a na tarasie widokowym udało nam się zobaczyć jak odlatuje samolot. To musi być niesamowite doświadczenie! Wszystko jeszcze przed nami i mamy nadzieję, że niedługo znów czeka nas jakaś przygoda…